Baka för bröstcancer!

I år vill jag göra mer än att bära ett rosa band på mig. I år bakar jag för bröscancer!

Jag såg detta först på Susannas blogg och blev genast nyfiken, inspirerad och ganska glad i sinnet.

Efter att läst om denna ide som ursprungligen kommer från Linnea, så jag tog mig en promenad till affären och handlade hem lite smör och ägg, sen började jag och Vilde baka för fulla muggar! Vi bakade två omgångar med cupcakes. De blev verkligen supergoda.

Recepten till dessa hittade jag på samma sida som utmaningen med att baka för bröstcancer kommer ifrån (hos Linnea!) Jag vet inte om jag får posta ut dem här.. Så blir du sugen på att göra samma så kika in på hennes sida. Vi bakade Nutellacupcakes och sen blev det vanilj- och halloncupcakes med cream cheesefrosting smaksatt med vit choklad.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Nu har vi i alla fall kylen full med cupcakes. Men jag tror ändå de flesta ryker i morgon, haha!! :)

Kom igen nu, baka du också! :):)

3 tankar om “Baka för bröstcancer!

  1. Ping: Linnéas Skafferi » Baka för bröstcancer-bidrag

Lämna en kommentar